Löysin netistä tälläisen sängyn.
5794_c_17362.jpg
Ideana ihan hauska, mutta yksi harvoista periaatteista, joista olen pyrkinyt pitämään kiinni on, se ettei sängyissä "lumpata", eli leikitä, riehuta, mellasteta. Tuo sänky taas kutsuu leikkimään ja peuhaamaan.
Miten ihmeessä lakanat pysyvät paikallaan? Meillä ei ainakaan päiväpeitto auta, jos mukelot päättävät telmiä sängyssä, usein tuloksena on se, että kaikki lakanat tyynyliinoja myöten on revitty pois. Ja se on rienaavaa. Mutta mä olenkin tiukka mutsi. Tässä asiassa.

Sitten löytyi alla olevan kuvan monitoimisänky. Siis monitoimisänky. Ehkä mä olen vain vanhanaikainen, mutta tarviiko sängyn olla monitoiminen? Itse olen pyrkinyt aivan päinvastaiseen, toistaiseksi nukutaan ja leikitään eritiloissa. Olen huomannut tämän helpottavan unensaantia, kun ei tule yllättäviä tarpeita järjestellä vielä autoja tai hakea paria kirjaa ja kymmentä pehmolelua sänkyyn. Mutta hienohan tuo sänky tietysti on.

6654_c_20236.jpg

Samasta paikasta löytyi suurperheellisten unelma, kolme kerroksinen kerrossänky.
7068_c_22698.jpg
Olisi kiva tietää käytännön kokemuksia tuollaisesta sängystä.